Jukin CV

Jukka ”Juki” Julin

synt. 10.1.1964

Valmennustaustaa

Kiinnostuin valmennuksesta poikani aloitettua pelaamisen 2000 luvun alkupuolella. Suomessa ei tuolloin juuri pingiksen valmennuskulttuuria ollut eikä valmentajakoulutustakaan. Muutaman sattuman summana valmennustietoutta lähdin sitten hakemaan Saksasta. Homma lähtikin lapasesta ja downgraidasin elämäni ennenkuin sellainen tuli edes muotiin. Siirryin tietotekniikkahommista liikuntapuolelle.

Racketlon ui kuvioihin toimiessani PT Espoon pingisvalmentajana. Tuleva maailmanmestari Michaela Björnström tuli pingisvalmennukseeni ja sitä kautta tie vei myös racketlonin maajoukkuevalmennukseen Sami Parikan aisapariksi. Racketlonia ymmärtääkseni olen myös käynyt antoisia valmennuskoulutuksia muissakin mailapeleissa. Oppisopimuksella kouluttauduin myös liikuntaneuvojan ammattiin.

Racketlonin myötä valmennustietouteni on myös syventynyt. Mailapeleissä on niin paljon yhteistä, että ammennettavaa muista lajeista on todella paljon. Valmennusfilosofiakin on varmasti muuttunut vuosien varrella moneen kertaan.

Valmennukseen on varattavissa yksityistunteja tai vaikka yhteistunteja suunnilleen samantasoisen kaverin kanssa. Toimiva shapluuna on esim. pelaaja- sekä lajianalyysiin pohjautuvan suunnitelman teko. Vaikkapa 5 ohjattua harjoituskertaa pelaajan omin tavoittein. Multiball, videoanalyysi, lyhyemmän ja pidemmän tähtäimen harjoitussuunnitelma jne.

Jos valmennus kiinnostaa yhdessä tai useammassa mailapelissä, niin otappa yhteyttä spostitse ttcboom@kolumbus.fi tai puhelimitse 040 771 6050.

Koulutus:

Ammattitutkinto Liikunnanohjauksen Perustutkinto / Liikuntaneuvoja 2014

Suuntautumislinja: Liikunnanohjaus, Liikuntaneuvonta, Liikuntatapahtuman järjestäminen

Tutkinnon sivuaineet: Lasten ja nuorten ohjaaminen sekä valmennus

120 ov / oppisopimus 2,5v KU-58 /Pajulahti 2012 –2014

Pöytätennis:

ITTF Level 1 cource conductor, kansainvälisen pöytätennisliiton valmentajakouluttaja (2011)

ITTF Level 1 valmentajakoulutus (2006)

Ruotsin Steg-1 valmentajakoulutus (2006)

Saksan D-valmentajalisenssi (2005)

Squash:

Valmentajakoulutus Taso 1 (2016)

Sulkapallo:

Valmentajakoulutus Taso 2 (2017)

Tennis:

Ohjaajataso

Yleisurheilu: Ohjaajataso

Golf: Draivia kouluun koulutus

Liikuntaleikkikouluohjaaja koulutus (2012)

Erilaisia koulutuksia ja kursseja valmennuksessa ja seuratyössä: Henkinen valmennus yms.

Joitain mailapelionnistumisia:

Valmentajana:

Racketlon

joukkuekilpailut

MM kultaa, Milano 2011

MM hopeaa (2008, 2010)

MM pronssi (2009)

EM hopea ja pronssi (U16, U21)  2015

MM kultaa U21 (2019)

SM joukkuemitaleita naiset ja miehet

Useita valmennettavien henkilökohtaisia MM, EM ja SM mitaleita,

Pöytätennis:

Junioreiden SM joukkue ja henk.koht. mitaleita

Pelaajavalmentajana SeSI/Boom joukkueen nousu mestaruussarjaan

Pelaajana

Racketlon:

EM pronssi +40 joukkue

Suomenmestaruus M45 sarja, joukkue SM mitali x3

Pöytätennnis:

Joukkue SM kultaa x 3, TOP 12 finaalipaikka, ranking-13

Sulkapallo:

Keravan mestaruuskilpailut, C-luokka nelinpelin pronssi

Tennis:

Keravan mestaruuskilpailut, harrastesarjan kaksin- ja nelinpelimestaruuksia

Liikunnan työkokemus verokortilla:

Keravan kaupunki

2018-20 Liikunnanopettajan sijaisuuksia

Kenttäurheilijat -58

1.1.2012 – 30.5.2014 Nuorisopäällikkö

Suomen Pöytätennisliitto

1.4.2010 – 31.3.2011 Valmennusjärjestelmän ja valmentajakoulutuksen kehitys. Aluekoordinaattori

PT Espoo ry:

15.11.2005 - 14.11.2007 Urheiluvalmentaja / pöytätennis

Osaaminen, kokemus ja erityistaidot:

Valmentajana miltei 15 vuotta seura-, alue- ja maajoukkuetasolla. Pöytätenniksessä liiton aluevalmentajana ja muissa tehtävissä. Useita vuosia seuravalmentajana ja ohjaajana sekä Racketlonliitossa maajoukkuevalmentajana. Paljon kokemusta myös lasten ryhmistä mailapelikerhojen, lasten 3-6v liikkariryhmien ja koulujen iltapäiväkerhotoiminnan myötä.

Projektit ja tapahtumajärjestäminen:

• Mailapelit.fi opetusmateriaalin tuottaminen / projektipäällikkönä toimiminen

• Racketlonliiton mailapeliprojekti lapsille ja nuorille ( 2011-2013)

• Kilpailujen järjestäminen eri mailapeleissä, racketlonissa ja yleisurheilussa. Valmentajakoulutukset, mailapelileirit, yleisötapahtumat, päiväkotien yleisurheilupäivät.

• Kunnossa Kaiken ikää -projektien vertaisohjaajakoulutukset (Ku-58 2014, Boom 2015)

• Mailapelit kouluympärstössä - koulutuksen järjestäminen ja toteutus opettajille

• Välituntiskaba, Keravan koulujen välituntiliikuntaprojekti

• Liikkuva koulu -mailapelitunnit Keravan kouluilla